intro2_sk
about_sk

V súčasnosti často skloňovaný pojem „kreativita“ a koncept „kreatívneho mesta“ sú mnoho ráz iba prázdnymi slovami v PR brožúrach marketingových oddelení miest, ktoré ich používajú, aby vytvorili dojem najkreatívnejšieho mesta doposiaľ. Nakoľko sú však ich tvrdenia pravdivé?

„Kreatívna trieda“ so svojím „kreatívnym priemyslom“ v „kreatívnom meste“ patria k obľúbeným a módnym slovným spojeniam na celom svete. Môžete povedať o mieste, kde žijete, že je kreatívne? Myslíte si, že by mohol kreatívny priemysel vyriešiť ekonomické či sociálne problémy vo vašom meste?

Čo je základom pre prosperujúce a vynaliezavé miesto?
Môže byť vaše mesto jedným z tých šťastných, kde rastie ekonomika, a kde je dostatok živnej pôdy pre talent? Môže byť vo vašom meste dosť priestoru pre kultúru kreativity, a o to menej miesta pre mestské a sociálne problémy?

PLACE! nastolí tieto otázky a bude o nich diskutovať. Bude hovoriť o skutočnej úlohe kreativity a kultúry v procese placemakingu a preskúma jeho prínos pre ekonomický a sociálny rast mesta.

PLACE! bude o tom, ako by mohli kultúra a kreatívny priemysel prispieť k úspechu mesta. Ako môžu pomôcť vytvárať image mesta a naopak, ako môže mesto pomáhať prekvitať kreatívnemu priemyslu.

PLACE! chce byť otvorenou platformou. Na rozličných stretnutiach a workshopoch prinesie príklady z praxe, prípadové štúdie, úspešné stratégie, kritické otázky i kľúčové východiská.

PLACE! pozýva medzinárodných expertov z oblastí vytvárania kreatívneho mesta, kreatívneho priemyslu, marketingu a brandingu, aby sa podelili o príbehy a stratégie a prezradili, na čom záleží pri rozvíjaní úspešných miest.

topics_sk
goals_sk
audience_sk
speakers_sk

Charles LANDRY

Charles Landry je medzinárodne uznávanou autoritou v oblasti používania predstavivosti a kreativity pri premene mesta. Pomáha mestám identifikovať a čo najlepšie využiť svoje zdroje a dosiahnuť svoj potenciál aktiváciou ich obrazotvornosti, vynaliezavosti a zmenou myslenia

Zastávajúc úlohu kritického priateľa úzko spolupracuje s rozhodovacou právomocou a miestnymi lídrami. Stimuluje, uľahčuje a inšpiruje, aby sa mestá mohli zmeniť k lepšiemu a dostať sa na obrazovku globálneho radaru. Charles pripravuje na mieru šitý prieskum a pomáha pri riešení komplexných mestských zmien. Rozvíja aj svoje vlastné projekty, najaktuálnejšie v spolupráci s Bilbaom “index kreatívneho mesta” – koncept "občianskej zdvorilosti" a prebiehajúci výskum o možnostiach premeny verejnej správy na obrazotvorný a nápaditý sektor. So svojím kolegom Jonathanom Hyamsom navrhol "index kreatívneho mesta", ktorý predstavuje strategický nástroj na meranie, hodnotenie a posudzovanie inovatívneho pulzu mesta a jeho schopnosti prispôsobiť sa radikálnym globálnym zmenám. Je doňho zapojených takmer 20 miest.

Charles sa narodil v roku 1948 a študoval vo Veľkej Británii, Nemecku a Taliansku. V roku 1978 založil rešpektované Európske poradenstvo "Comedia" zameriavajúce sa na oblasť tvorivosti, kultúry a zmeny mesta.Viedol niekoľko stoviek projektov pre klientov vo verejnom a súkromnom sektore. Pôsobil ako jeden z kľúčových prednášajúcich vo viac než 50 krajinách sveta vrátane Veľkej Británie, Austrálie, Nemecka, Fínska, Španielska, Talianska, Holandska, Číny, Japonska, Kórey, Indie, Spojených arabských emirátov, Albánska, Chorvátska, Hong Kongu, Nového Zélandu, Poľska, Ruska, Juhoafrickej republiky, Tajvanu, Švédska, Ekvádoru, Kanady, USA, Jemenu ai.
Napísal niekoľko kníh, najnovšiu v roku 2012 – sériu krátkych ilustrovaných kníh, ktorá zahŕňa aj The Sensory Landscape of Cities; The Origins and Futures of the Creativy City and Culture & Commerce. Veľmi známym sa stal vďaka práci The Creative City: A toolkit for Urban Innovators (2000); The Art of Making City(2006) a The Intercultural Planning for Diversity Advantage s Philom Woodom.

Viac ▼

Peter Littmann

Počas svojej dlhej kariéry Peter Littmann zastával najrôznejšie vedúce pozície v kľúčových sférach podnikania: manažment, marketing, predaj a financie. Má rozsiahle skúsenosti v oblasti predaja luxusných produktov, módy, domácich potrieb a nábytku, automobilového a chemického priemyslu, pracoval na nemecky hovoriacich, ako aj na medzinárodných trhoch.

Peter Littmann sa narodil v Prahe, vyštudoval strojné inžinierstvo v Bratislave a v roku
1968 opustil bývalé ČSSR. V Nemecku začínal ako asistent produkcie v kolínskej televíznej
stanici WDR, následne študoval filozofiu a obchod. Svoje štúdium PhD. dokončil v roku
1976 s hodnotením „Magna cum laude”. Pracoval pre Girmes-Werke AG, Rosenthal AG
a Vorwerk & Co. Začínal ako riaditeľ marketingu a vypracoval sa až na pozíciu generálneho
riaditeľa. Od 1992 do 1997 bol Littmann generálnym riaditeľom Hugo Boss Ag., kde zmenil
stratégiu, vytvoril tri nové značky a outsourcoval časť výroby do zahraničia. Táto zvyšujúca
sa internacionalizácia firmy Hugo Boss je základom jej pokračujúceho úspechu.
Dnes je Littmann generálnym riaditeľom medzinárodnej poradenskej spoločnosti
BRANDINSIDER GmbH.
Peter Littmann je členom predstavenstva v týchto spoločnostiach:
Charles Vögele AG, Pfäffikon, Švajčiarsko
Lens AG, Lipsko, Nemecko
Marc O’ Polo AG, Stefanskirchen, Nemecko
Ruckstuhl AG, Langenthal, Švajčiarsko
Littmann predtým pôsobil ako člen predstavenstva v spoločnostiach:
Bata Shoe Corporation, Toronto, Kanada (1996 – 2005)
Ciba Specialty Chemicals AG, Bazilej, Švajčiarsko (1997 – 2009)
Keiper-Recaro KG, Remscheid, Nemecko (1993 – 2002)
Mercedes-Benz Automobil AG, Stuttgart, Germany (1993 – 1998),
Rodenstock, Mníchov, Nemecko (2005 – 2010)
Schleich AG, Schwäbisch Gmünd, Nemecko (2007 – 2010)

Viac ▼

Tom Fleming

Dr. Tom Fleming je riaditeľom medzinárodnej poradenskej a výskumnej spoločnosti pre kreatívnu ekonomiku Tom Fleming Creative Consultancy. Tom je popredný medzinárodne uznávaný mysliteľ a stratég, komentuje oblasť kreatívnej ekonomiky, kultúrnych politík a inovácii. Jeho práca sa sústreďuje na poradenstvo vládam, obciam a inštitúciám v rozvíjaní efektívneho výskumu, politiky, stratégie a opatrení pre kreatívnu ekonomiku.

Jeho aktivity zasahujú do viac ako 40 krajín. Jeho hlavnou odbornou oblasťou
sú vzťahy medzi kultúrou, kreativitou a ekonomickým rozvojom; ďalej
nariadenia; investovanie; vzdelávanie; klastrovanie a kreatívne mestá;
ako aj holistický prístup k tvorbe kreatívnej ekonomiky. Medzi jeho hlavných
klientov patria: Svetová banka, UNESCO, Európska komisia, British Council,
Arts Council England a NESTA. Viedol program Kreatívne mesto Guimarães,
Európske hlavné mesto kultúry 2012 a podporil Košice v rozvoji Masterplánu
pre kreatívnu ekonomiku.


Tom má osobitý záujem o novovznikajúce kreatívne ekonomiky a nové
generácie kreatívnych miest. Napríklad, je vedúcim poradcom pre Národnú
kreatívnu ekonomickú stratégiu vo Vietname a hlavným poradcom pre
programy týkajúce sa kreatívnej ekonomiky v Nigérii, Rusku, Ukrajine, Číne
a Brazílii. Nedávno napísal článok pre Svetovú banku na tému „Nariadenia
a politika kreatívneho priemyslu v rozvíjajúcich sa ekonomikách”. Taktiež
radí Európskej komisii v oblasti inovácie a výmeny poznatkov pre program
Európske hlavné mesto kultúry a vedie „Kreatívne malé mestá”
– sieť a kampane pre kreatívnu tvorbu mesta v menších mestách.

www.tfconsultancy.co.uk

Viac ▼

Paul Bogen

Paul má tridsaťročnú skúsenosť v manažmente umenia a kultúry a od roku 2001 pracuje ako konzultant, projektový manažér, výskumník, fundraiser, spisovateľ a mentor. V roku 2008 založil agentúru Olivearte Culture Agency s kolegami v Írsku a teraz pracuje na rôznych kontraktoch a projektoch po celej Európe.

Špecializuje sa na predstavenie a riadenie zmeny, obchodné a strategické
plánovanie, financovanie, fundraising, štúdie uskutočniteľnosti projektov, výskum,
vývoj produktov, ocenenie trhového publika, programovanie, regionálnu stratégiu,
vytváranie a riadenie projektov. Medzi jeho klientov patria Cambridge University,
program Culture Európskej komisie, The Arts Council of England, nadácia Marcel
Hicter, nadácia Asia Europe, Culture Action Europe, Melkweg, Amsterdam a Trans
Europe Halles, Švédsko.


V súčasnej dobe je Paul projektovým manažérom pre Engine Room Europe, trojročný
projekt s rozpočtom 2 milióny eúr určený nezávislej kultúre v Európe. Ďalej vedie
projekt The Business of Art v Petrohrade . Je tiež koordinátorom fundraisingovej
a finančnej časti európskych kultúrnych nadácií – ECFLabs.
Od 1989 do 2006 bol Paul umeleckým a výkonným riaditeľom v The Junction
v Cambridge, prvom hudobnom, divadelnom a mediálnom priestore pre mládežnícku
kultúru v Spojenom kráľovstve s medzinárodným programom a stratégiou, ktorá
úspešne spájala komerčného ducha s kultúrnymi a vzdelávacími aktivitami.
Na začiatku svojej kariéry Paul spravoval tri divadlá, Londýnske divadlo, kde bol
komerčný divadelný producent, DJ, herec, riaditeľ a stand-up komik. Taktiež žil
a pracoval v Izraeli a Poľsku.


Paul bol prezidentom Trans Europe Halles (Európska sieť nezávislých kultúrnych
centier) v rokoch 1999 – 2007, je členom predstavenstva v britskom divadle Hoipolloi
a členom Royal Society of Arts (Kráľovská spoločnosť umení).

Viac ▼

Brendan Moffett

Brendan Moffett riadi tím pre marketing a cestovný ruch pre Sheffield a je držiteľom titulu MBA z Sheffield Business School. Do Sheffieldu sa vrátil z Londýna v roku 2007 ako riaditeľ strategického marketingu v Creativesheffielde – novej spoločnosti pre ekonomický rozvoj mesta.

Pôvodne bol zodpovedný za stratégiu „Image mesta a identita”, ktoré boli
súčasťou hospodárskeho masterplánu spusteného v januári 2008
na londýnskej burze.
Odvtedy Brendan prijal rolu riaditeľa v Marketing Sheffield, novovzniknutej
organizácie pre destinačný manažment, ktorá má za úlohu podporiť mesto.
V novembri 2010 bola zahájená nová identita mesta Sheffield so zameraním
značky na tri kľúčové oblasti: obchod, talent a cestovný ruch.
Brendan predtým pracoval pre niektoré z popredných svetových
marketingových agentúr (napr. WPP) a pre svetové značky (Guinness, General
Motors ai.).


Mal dve úspešné obdobia s mediálnym obrom EMAP plc v rozličných úlohách:
na dynamickom trhu vysielania, v publikovaní a B2B, vrátane skorého vývoja
mnohých digitálnych značiek.
Medzi týmito obdobiami bol v zakladajúcej rade ZOO Digital Group plc,
spoločnosti, ktorej cena narástla na 40 miliónov libier a bola uverejnená
na burze.
Ako súčasť tímu vytvoril prielom v interaktívnom DVD, ktorý sa nakoniec stal
dodávateľom pre Disney Corp.
Brendan je rovnako pravidelným prednášajúcim na University of Sheffield
a Sheffield Hallam University na tému „Branding miesta“.

Viac ▼

Juan Carlos Belloso

Juan Carlos Belloso je medzinárodný odborník na stratégiu miesta, branding a medzinárodnú propagáciu. Sídli v Barcelone. Je poradcom projektov Barcelona Brand Project, ďalej Barcelona Strategic Metropolitan Plan a Catalonia Brand Committee. V neposlednom rade je zakladajúcim členom združenia Barcelona Global, súkromnej organizácie založenej podnikateľmi.

Jej cieľom je vytvoriť a rozvíjať projekty, ktoré zlepšia pozíciu a vplyv Barcelony
vo svetovom systéme miest. Juan Carlos v súčasnej dobe pracuje ako poradca
pre rôzne krajiny, regióny a mestá v Španielsku, Európe, Rusku i Latinskej Amerike
v oblasti brandingu, image, manažmentu reputácie a konkurencieschopnosti.


Vyštudoval ekonómiu a obchodnú administráciu na univerzite v Barcelone
so špecializáciou na medzinárodný marketing na univerzite v New Yorku,
a bol strategickým riaditeľom brandingu pre Futurebrand v Madride, riaditeľom
pre Strategické poradenské služby v Coopers & Lybrand a KPMG. Ako riaditeľ
katalánskej medzinárodnej agentúry v New Yorku (Catalan International Promotion
Agency) bol zodpovedný za medzinárodné marketingové projekty pre organizačný
olympijský výbor Barcelona´92.
Často prednáša a píše články na tému stratégia značky a miesta pre rôzne
časopisy a magazíny. Podieľal sa na novej knihe „City Branding: Theory & Cases“,
publikovanej v januári 2011.

Viac ▼

Dieter Hardt-Stremayr

Dieter Hardt-Stremayr je od roku 1995 generálnym riaditeľom Graz Tourist Office. Po mnohých rokoch v predstavenstve a rôznych funkciách pôsobil v posledných štyroch rokoch ako prezident European Cities Marketing (Marketingu európskych miest), združenia 110 vedúcich európskych miest. Zároveň je takmer 10 rokov zodpovedný za spoluprácu „Creative Austria” (kreatívne Rakúsko).

Študoval obchodný manažment a podnikové vzdelávanie na univerzite v Grazi
a svoju kariéru začal v cestovnom ruchu ako sprievodca Amerických turistov
po Európe. Naskytla sa mu príležitosť pracovať s touto spoločnosťou v USA
počas dvoch rokov predtým, ako nastúpil do regionálneho úradu pre cestovný
ruch v spolkovej časti Styria/Steiermark. Po štyroch rokoch sa uchádzal o post
generálneho riaditeľa v Graz Tourist Office.


Najväčšou výzvou bol preňho projekt „Graz – Európske hlavné mesto kultúry”
v roku 2003. Centrálna poloha Grazu a skutočnosť, že bol jediným hlavným
mestom kultúry v roku 2003, bola obrovským úspechom. Úspešnosť tohto
kultúrneho projektu viedla k iniciatíve „Creative Austria”, ktorá je konzorciom
rakúskych destinácií na čele s Dietrom Hardt-Stremayrom ako hovorcom. Tieto
destinácie sú v súčasnosti hlavnou rakúskou ponukou v oblasti kultúry a dizajnu.

Viac ▼

avner_warner

Avner Warner

Riaditeľ pre medzinárodný ekonomický rozvoj v Tel Aviv Global&Tourism.  Zodpovedný za vedenie telavivskej stratégie pre globálny vývoj ako obchodného centra - zameranie na udržanie pozície a reputácie ako jedného z najinovatívnejších miest na svete a lákadiel pre podnikateľov, investrov a biznis.

Má skúsenosti ako právnik špecializujúci sa na obchodné právo a Hi-Tech zaoberajúci sa rozvíjaním rastúcich spoločností a rizikovým kapitálom.

Viac ▼

Paul Bourne

Paul Bourne je divadelným režisérom, akademickým a business trénerom. Je umeleckým riaditeľom Menagerie – divadelnej spoločnosti založenej v Cambridge, ktorá vytvára a prezentuje profesionálne produkcie celosvetovo. Popri produkovaní nového divadla, spoločnosť tiež poskytuje tréningové programy pre jednotlivcov a business, pričom používa inšpiratívne zásahy umenia na odomknutie potenciálu zamestnancov.

Vo svete businessu, Menagerie vyhrala ocenenie UK Arts & Business Best Employee Training Programme za prácu s futbalovým klubom Liverpool. Spoločnosť bola tiež nominovaná na The Financial Times National Training Awards v roku 2006 za prácu s BBC a znova v roku 2012 za prácu s AMP (UK). V roku 2001, Menagerie získala vyznamenanie Best Creative Business na východe Anglicka v Anglia TV a Arts Council Awards.

Od roku 1999, divadelná spoločnosť Menagerie dôsledne vytvára a prezentuje vynikajúcu novú divadelnú prácu naprieč Spojeným kráľovstvom a medzinárodne. Paulova produkcia Two Into War bola opísaná denníkom The Guardian ako ... absolútne inšpiratívne, fenomenálne divadlo. Paul bol umeleckým riaditeľom Frankfurt Playhouse a Center Stage New York, v súčasnosti pravidelne režíruje v Spojenom kráľovstve, Európe a Spojených štátoch. Režíroval vyše 80 profesionálnych produkcií na celom svete.

Vo svete podnikania Paul navrhuje a poskytuje so svojím tímom hercov, hudobníkov a iných umelcov na mieru ušité tréningové programy od individuálneho koučingu po komunikáciu celkových organizačných zmien alebo re-brand. Poskytol vyše päťdesiat podnikových tréningových programov, v poslednom čase za spolupráce so širokou škálou stálych klientov zameriavajúc sa na dve kľúčové oblasti: kultúrny posun s The Dubai Stock Exchange (DIFC), futbalovým klubom Liverpool a Sberbank (Rusko), a programy rozvoja osobnosti pre manažment a zamestnancov s Fairtrade, Barclays Africa, Ernst and Young, Novartis a Zurich Insurance.

Paul je hosťujúcim vedeckým pracovníkom a spolupracovníkom na The Judge Business School Cambridge University, The Moscow School of Management, The Stockholm School of Economics and The Ashcroft International Business School, Cambridge. Je tiež členom výkonného tímu (vedúci kreatívneho učenia), vyvíjajúci úplne novú business školu pre podnikanie v Bukurešti v Rumunsku. V roku 2010 získal ocenenie the United States Association for Small Business and Entrepreneurship award za workshop roka (ohľadom interaktívnych vyučovacích metodológií).

www.menagerietheatre.co.uk

Viac ▼

paul_borne
sandy_fitzgerald

Sandy Fitzgerald

Sandy má viac ako 30-ročné skúsenosti ako kultúrny praktik a manažér. Začínal ako herec, spisovateľ a hudobník a stal sa zakladateľom a riaditeľom City Arts Centre, Dublin od roku 1973 do 2002.

Sandy sa zúčastňoval na mnohých oblastiach kultúrneho rozvoja v Írsku a v zahraničí, pracoval na lokálnej, národnej a medzinárodnej úrovni. Jeho prax zahŕňa: riaditeľ Dublin Street Carnival (1988-1991); zakladajúci člen CAFE (Creative Activity for Everyone) teraz CREATE, člen výboru Royal Hospital National Cultural Centre (neskôr sa stalo Irish Museum of Modern Art); člen výkonného výboru Trans Europe Halles (európska sieť kultúrnych centier) a člen výboru Dublin Film Festival a Junior Dublin Film Festival.

Viac ▼

Giovanni Schiuma

Giovanni Schiuma je riaditeľom Centra pre chápanie inovácií na Univerzite humanitných vied v Londýne (University of the Arts London). Talianska univerzita Università della Basilicata, kde vyučuje znalostný a inovačný manažment, mu udelila titul profesor.

Na univerzitách Cranfield School of Management, Graduate School of Management St. Petersburg University (Rusko), Cambridge Service Alliance - IfM University of Cambridge (Spojené Kráľovstvo), University of Kozminski (Polsko), University of Bradford (Spojené Kráľovstvo), Tampere University of Technology (Fínsko) zastáva pozíciu hosťujúceho vyučujúceho a výskumného pracovníka. Na University of Rome Tor Vergata (Taliansko) Giovanni získal titul PhD. v odbore podnikový manažment a je autorom a spoluautorom viac než 150 publikácií, vrátane kníh, článkov, správ výskumov a detailných správ rôznych výskumných tém, medzi ktorými sú aj témy majetok strategických vedomostí a manažment duševného vlastníctva, meranie a manažment strategických výkonov, inovačných systémov a rozvoja organizácií. Pôsobí ako šéfredaktor časopisu  Knowledge Management Research and Practice a ako jeden z hlavných redaktorov medzinárodného časopisu  Measuring Business Excellence, tiež vystupuje ako hosťujúci redaktor časopisov Journal of Knowledge Management, Journal of Intellectual Capital, International Journal of Knowledge-based Development, and Journal of Learning and Intellectual Capital. Giovanni predsedá medzinárodnému fóru o dynamike duševného vlastníctva.

Giovanni je všeobecne uznávaný pre svoju prácu na používaní umenia pri obchode, rovnako ako aj pre svoju prácu o oceňovaní a manažovaní duševného vlastníctva. Jeho najnovšia kniha „The Value of Arts for Business“ (Význam umenia pre obchod), vydaná vydavateľstvom Cambridge University Press, predstavuje prelomový rukopis, ktorý vysvetľuje, ako umenie dokáže formovať vynikajúcu kvalitu organizácií 21. storočia.

Prináša vedeckú podporu súkromným spoločnostiam a vládnym organizáciám pri výskumných projektoch v Európe, Ázii a na Strednom východe. Vyučoval semináre pre exekutívu okrem iného v Judge Business School – University of Cambridge,  The Hong Kong Polytechnic University, Pace University, Al Akhwayn University, Aalborg University, Tampere University of Technology, and at University of San Marino. Jeho hlavný výskum a poradenská činnosť sa zameriava na nasledovné oblasti: umenie v obchode pre inováciu a rozvoj organizácií, manažment duševného vlastníctva, systémy stratégií  výkonnostného manažmentu, manažment inovácií a zmien, správanie a vzdelávanie organizácií a miestny rozvoj založený na vedomostiach.

Pre ďalšie informácie navštívte stránku www.gschiuma.com

Viac ▼

giovanni_schiuma
zora_jaurova

Zora Jaurová

je dramaturgička a producentka, prezidentka Fóra kreatívneho priemyslu. Zastupovala Slovensko ako kultúrny expert v štruktúrach EÚ, venuje sa kultúrnej politike, kreatívnemu priemyslu a medzinárodnej kultúrnej spolupráci. Je spoluautorkou projektu Košice 2013, v rokoch 2008-2011 pôsobila ako jeho riaditeľka.

Vyštudovala divadelnú dramaturgiu na VŠMU v Bratislave. V r. 2004-2008 pracovala ako riaditeľka národnej kancelárie európskeho grantového programu Kultúra. V r. 2004–2006 zastupovala Slovensko vo Výbore pre kultúrne záležitosti Rady EÚ. V rokoch 2005–2011 bola členkou výkonného výboru a v r. 2008-2011 viceprezidentkou Culture Action Europe. Od apríla 2007 pôsobila vo funkcii hlavného konzultanta projektu Košice – Interface 2013, ktorý sa stal víťazným projektom v slovenskej súťaži o titul Európske hlavné mesto kultúry 2013. V októbri 2008 bola vymenovaná do funkcie umeleckej riaditeľky projektu, v ktorej pôsobila do mája 2011.

Dnes pôsobí ako producentka, expertka na kultúrnu politiku a kreatívny priemysel. Ako konzultantka sa podieľala na viacerých projektoch Európskych hlavných miest kultúry a medzinárodných umeleckých projektoch. Je prezidentkou slovenského Fóra kreatívneho priemyslu a členkou expertného panelu European Creative Industries Alliance.

Viac ▼

Philippe KERN

Philippe Kern, zakladateľ a zároveň výkonný riaditeľ KEA European Affairs, strategického poradenstva so sídlom v Bruseli, sa špecializuje na poskytovanie služieb, podporu a výskum v oblasti kreatívneho priemyslu a športu už od roku 1999. Má 20 rokov skúseností vo svete kreatívneho priemyslu a je uznávaným lídrom vo svete zábavy, kultúry, športu a digitálnych technológií.

Je odborníkom v odvetví autorských práv, protimonopolného a obchodného práva, viedol množstvo programov zameraných na výskum a stratégie na európskom poli tvorivých otázok, najmä pre Európsku komisiu a Európsky parlament. Kern je bývalým riaditeľom verejných a právnych záležitostí PolyGramu, taktiež je zakladateľom a bývalým generálnym tajomníkom Európskej aliancie filmových spoločností (European Film Companies Alliance - EFCA), ako aj Asociácie spoločností nezávislej hudby (Indipendent Music Companies Association - IMPALA). Je výkonný producentom filmu, ktorý oslavuje 60. výročie Deklarácie OSN o ľudských právach a v súčasnej dobe pracuje na založení Európskej ceny pre mladú súčasnú fotografiu.

Kern vyštudoval právo na univerzitách v Štrasburgu a Paríži, ako aj na College of Europe v Bruggách. Hovorí po francúzsky, anglicky, nemecky a čoraz viac aj po španielsky. Hlavné publikácie KEA publikácie zahŕňajú: Ekonomika kultúry v Európe (2007), Vplyv kultúry na tvorivosť (2009), Manažment kolektívneho práva - Pátranie po účinnosti (2008), Šport \ zastúpenie v Európe (2009). Popri všetkom je Kern uznávaným rečníkom na medzinárodných konferenciách, manažérskych seminároch a workshopoch.

Viac ▼

Phillipe_Kern
Stuba_Nikula

Stuba Nikola

Od roku 2006 bol Stuba Nikula generálnym riaditeľom helsinskej mestskej spoločnosti, ktorá prevádzkuje dve kultúrne centrá v Helsinkách vo Fínsku: Kaapelitehdas a Suvilahti. Kaapelitehdas, pôvodne továreň na káble, bol prestavaný v roku 1991 do nezávislého kultúrneho centra. Stará elektráreň a plynáreň Suvilahti je v prevádzke od roku 2008. Obe centrá majú taktiež nezastupiteľnú úlohu v Helsinkách pri plánovaní rozvoja mesta a mestských tvorivých priemyselných stratégií.

Stuba je členom odborného tímu kreatívneho vývoja Industries Center v Sankt Peterburgu. Šesť rokov bol členom výkonného výboru Trans Europe Halles - Európska sieť nezávislých kultúrnych centier. Ešte predtým pracoval ako promotér festivalu Tuska - jedného z najväčších metalových festivalov v severských krajinách. Pôvodným povolaním je učiteľ matematiky a výpočtovej techniky. Svoju túžbu vyučovať uspokojoval prednášaním na rôznych školách kultúrneho manažmentu. Jeho talent na matematiku a schopnosť rozumieť účtovníctvu a stratégii bol využitý a na pôde niekoľkých kultúrnych spoločností, združení a nadácie fínskej živej hudby.

Viac ▼

Agata Etmanowitz

Agata Etmanowitz v rokoch 2002 - 2007 pracovala na poľskom Ministerstve kultúry, kde bola koordinátorkou Kontaktného miesta kultúry (CCP) zodpovedného za  riadenie Európskeho komunitného programu Kultúra.  Agata bola zástupkyňou v Rade Európskej únie - Výbor pre kultúrne záležitosti a Audiovizuálna pracovná skupina, členkou riadiaceho výboru programu Kultúra 2000, riadiaceho výboru programu Kultúra 2007-2013 a výboru programu Európa pre občanov.

V rokoch 2008-2009 ju ministerstvo dosadilo ako odborníčku do pracovnej skupiny pre maximalizáciu potenciálu kreatívneho a kultúrneho priemyslu. Zároveň riadila a produkovala vlastné umelecké projekty, keď pracovala pre Umelecké centrum Fabryka Trzciny, kde pôsobila ako projektový manažér zodpovedný za medzinárodnú spoluprácu.

Od začiatku roka 2011 Agata spolupracuje s organizáciou Fabryka Sztuki (Art Factory) v Łódźi, kde zodpovedá za medzinárodnú spoluprácu, rozvoj programu umeleckého inkubátora - projektu, ktorého cieľom je profesionalizácia kultúry a kreatívneho sektora.

Agata spolupracuje s viacerými organizáciami na národnej a medzinárodnej úrovni v rámci spoločných projektov.  Taktiež pracuje ako konzultantka projektov pre kultúrne organizácie a verejné inštitúcie v Poľsku a v zahraničí. Pracuje aj ako školiteľ – vedie pracovné semináre a prednášky o kultúrnej politike Európskej únie, financovaní projektov, projektovom manažmente, medzinárodnej spolupráci v oblasti kultúry, kreatívneho a kultúrneho sektora a rozvoja publika a v poslednej dobe tiež o zákazníckej službe vo vzťahu k ľuďom s postihnutím. Je viceprezidentkou nadácie Impact Foundation vo Varšave (koordinátorka medzinárodnej platformy Rieky/Mestá, organizátorka festivalu Re:visions a propagátorka konceptu rozvoja publika v Poľsku).

Od roku 1999 pravidelne publikuje články a je autorkou/spoluautorkou niekoľkých knižných publikácií na vyššie uvedené témy.

Viac ▼

Agata_Etmanowitz
Carlos_Martins

Carlos Martins

Predseda ADDICT – Agentúra pre vývoj kreatívnych odvetví v Porte, Portugalsko.

Carlos Martins bol výkonným riaditeľom Guimaraes 2012, Európske hlavné mesto kultúry 2012, členom Národnej rady kultúry v Portugalsku, zakladateľom a riadiacim spoločníkom v Opium – Kultúrnej a kreatívnej plánovacej spoločnosi a predsedom v ADDICT – Agentúre pre rozvoj kreatívnych odvetví.

V minulosti pôsobil napríklad ako výkonný riaditeľ festivalu „Festival do Norte“  pre regionálnu turistickú agentúru a kultúrny programový manažér na Euro 2004, európske futbalové majstrovstvá. Ako konzultant, prispel k Portskej metropolitnej stratégii regionálneho rozvoja a publikoval Rozvoj združení kreatívnych odvetví v severnom regióne a makroekonomický prieskum. Carlos Martins momentálne pracuje na získaní PhD. titulu v ekonomickej geografii na univerzite University of Porto na tému Vývoj kreatívnych združení na území miest.

Viac ▼

NEIL Peterson

Neil Peterson je riaditeľom a zakladateľom Inside Track, novej inovačnej konzultačnej skupiny, ktorá sa zameriava na pomoc klientom – zvyčajne sú to významné európske mestá – pri ich snahe o dosiahnutie pozitívnych sociálnych a ekonomických zmien. Neil založil Inside Track aby uspokojil rastúci dopyt po jeho práci nezávislého pracovníka pri podpore kandidátskych miest v súťaži o to kto sa stane európskym hlavným mestom kultúry a aby mohol spolupracovať s úspešnými mestami na vývoji ich programov.

. Medzi súčasných klientov patria mestá Leicester (kandidát na mesto kultúry Spojeného  Kráľovstva), Ravenna (taliansky kandidát na európske hlavné mesto kultúry 2019) a Pilsen (európske hlavné mesto kultúry 2015). Neil je tiež predstaviteľom značky Walk the Plank v Európe, významnej festivalovej spoločnosti, ktorá úzko spolupracuje s mestami pri budovaní schopnosti lokálneho kultúrneho sektora. Kľúčovým bodom Neilovej práce je schopnosť nachádzať praktické spôsoby spájania kultúrnych a športových programov so širším rozvojom významných miest.

V roku 2005 sa Neil pripojil k Liverpoolskej kultúrnej spoločnosti aby viedol Liverpoolsky uvítací  program pri príprave Liverpoolu 2008 ako hlavného mesta kultúry. Toto zahŕňalo tiež úspešný dobrovoľnícky program 08, ktorý sa stal štandardom pre všetky dobrovoľnícke programy európskeho  hlavného mesta kultúry. Tiež viedol medzinárodné účinkovanie Liverpoolu pri jeho príprave a počas roka kedy bolo európskym mestom kultúry. Bol zapojený do vytvárania systému pre európske mestá kultúry – stále hlavné fórum na výmenu nápadov a zdieľanie informácií medzi mestami, ktoré zabezpečili nomináciu ich krajiny. V Liverpoole privítal viac než 200 medzinárodných delegácií a bol hlavným medzinárodným hovorcom mesta, ktorý sa s návštevníkmi z celého sveta a počas národných a medzinárodných konferencií delil o „Liverpoolsky príbeh“

Od roku 2009 až kým nezaložil Inside Track, bol Neil vedúcim medzinárodných a obchodných záležitostí v Liverpoole a naďalej viedol medzinárodné účinkovanie mesta Liverpool, pričom stále pracoval na zabezpečení vonkajšieho financovania a venoval sa významným návrhom, vrátane úspešného návrhu mesta na hosťovanie svetového pohára 2018 a bol kľúčovým tvorcom návrhu Liverpoolu ako UNESCO mesta kultúry. 

Viac ▼

neil_peterson
cay_sevon

CAy Sevón

 Cay Sevón, Dr Soc. Sc (Helsinki University), v rokoch 2008-2012 pôsobila ako konateľka Turku 2011 Foundation a naďalej s Nadáciou spolupracuje ako jej zástupca.  V roku 2010 ju Asociácia odborníkov sociálnych vied vyhlásila za sociálnu vedkyňu roka.

Je bývalou hlavnou riaditeľkou na fínskom Ministerstve financií a predtým pôsobila na rovnakej pozícii na Ministerstve vnútra v rokoch 2001-2007, kde viedla odbor miestnej správy. Fínsku vládu  reprezentovala v prípravnom výbore miestnej a regionálnej demokracie Rady Európy a bola členkou skupiny vysokej úrovne členských štátov Európskej únie, ktorá sa zaoberala EU a vládnutím. Viedla niekoľko regionálnych rozvojových projektov v baltských krajinách a severozápadnom Rusku.

Viac ▼

programme_sk
14:00 - 23:10 Arrivals / individual programme / Evening drinks
17:00 - 18:30 Optional programme / Kasarne Kulturpark Tour
8:30 - 9:30 Registration
9:30 - 10:30 WELCOME & OPENING SPEECHES: TOM FLEMING / PAUL BOGEN - INSTITUTE FOR CREATIVE ECONOMY
10:30 - 10:45 INTRODUCTION TO AND EXPLANATION OF SEMINARS PROGRAMME
10:45 - 11:00 BREAK
11:00 - 13:00 SESSIONS
SESSION A

CREATIVE CITY MAKING CHARLES LANDRY THE POWER & POTENTIAL OF THE CREATIVE ECONOMY
SESSION Ba

CREATIVE ENTREPRENEURSHIP SUPPORT /IN COMPASS / AGATA ETMANOWICZ/ PAUL BOGEN/STUBA NIKULA
SESSION C

Smart destination placemaking / Juan Carlos Belloso / Zora Jaurova
13:00 - 14:15 Lunch
11:00 - 13:00 SESSIONS
SESSION D

Smaller creative cities – big ideas / Tom Fleming
SESSION BB

Creative entrepreneurship support / incompass / Agata Etmanowicz/ Paul Bogen/ Stuba Nikula
SESSION E

REPLACE! OFFCONFERENCE Mišo Hudák (SK)/ CULTURFIGHTER Callum Lee (UK) / ECBN in eCreative Adéla Foldynová (CZ)/ KAIR (Košice artists in residence) Vladimír Kmeť (SK)/ OneClick
15:45 - 16:00 Break
16:00 - 16:30 Intervention: Creative spin – Roundtables case study – Philippe Kern
16:30 - 17:30 Key note Charles Landry reinvigorating the city: The role of culture & creativity
20:00 - 22:00 Event / Pecha Kucha night Košice
8:30 - 9:00 Registration
9:00 - 9:15 Introduction to Day 2 and new seminars: Tom Fleming
9:15 - 10:15 Key note Peter Littmann Innovations in Slovakia. How to succeed and increase your competitiveness on western markets
10:15 - 10:45 Avner Warner – Tel Aviv Global & Tourism
10:45 - 11:00 Break
11:00 - 13:00 SESSIONS
SESSION F

Creative City Making ECOCs Panel with Tom Fleming, Charles Landry, Paul Bogen, Carlos Martins - Guimaraos 2012, Neil Peterson - Liverpool 2008
SESSION G

Creative Spillovers / Arts For Business/ Giovanni Schiuma + Epic communnication/ Paul Bourne / Menagerie Theatre
SESSION H

SMART Destination / Dieter Hardt – Stremayr/ Creative product / Brendan Moffett / City of Sheffield
WORKSHOP

Company brand / Peter Littmann
13:00 - 14:15 Lunch
14:15 - 14:45 Intervention: From The Bottom Up! – Sandy Fitzgerald
14:45 - 15:45 Closing Plennary / Reflections / Next Steps for Kosice? Tom Flemming / Paul Bogen & Speakers
20:00 - 24:00 Event
10:00 - 17:00 City tour Košice / Trip / Fun (Košice Tourism)
18:00 - 04:00 Nuit blanche Košice 2013
5:00 - 10:00 - 14:00 Departures

Odporúčame Vám navštíviť aj ďalšie podujatia:
Biela noc (5. október) a Medzinárodný Maratón Mieru (6. október)

partners2_sk